“Educators remember the world we learned in is not the world we live in. The world we teach in is not the world we teach for.” Tom Whitby
…att skapa arenor för att utveckla kompetensen att snabbare omvandla kunskap till praxis, för att öka måluppfyllelsen för barn och elever.
Forsknings- och utvecklingslaboratorierna kommer att ge möjligheter att träffa och samarbeta med intresserade personer från andra skolor, för att tillsammans utveckla, testa och genomföra nya idéer inom ett antal viktiga områden.FoU-lab om:
- Karriärutveckling för alla
- Tidig språkutveckling
- Passion för matematik
- Bedömning och måluppfyllelse
- Maximal utveckling för alla
Det lät spännande och jag hoppas att jag med mitt intresse och passion för IKT kan hitta nya och spännande ingångar till ämnet och elevernas hjärtan. Kommer aldrig glömma derivatan i gymnasiet – snälla, snälla förklara för mig hur det här hänger ihop? Och lärarens kommentar när vi klagade – det ingår i kursen. Punkt.
Eller som Matthew säger på YouTube:
No, I wasn’t actually trying to teach anything with the video – it was just for fun. This was the last 5 minutes of a 75 minute class – I actually taught real math for the first 70 minutes. And yes, I love teaching this class, and I try to keep it lively by doing little fun things like this once in a while.
Det här är en kille som har ett passionerat förhållande till sitt ämne och älskar att vara lärare. Härligt! Tack till Kyle B Pace för inspirationen, och Marvin (PA) för fotot.